Etorkizun batean
irakasle tutore izango gara askok eta horregatik, ikasleren bat Hezkuntza
Premia Bereziren bat izan ahal duelaren susmoa daukagunean, zer egin jakin
beharko dugu. Aurreko sarreraren batean HPBari buruzko informazioa eman nuen eta hainbat kontzeptu argitu nituen. Gaurko honetan, jarraitu beharreko pausoak aipatuko ditut:
- Lehenik eta behin, irakasle tutoreak gelan egin beharko du behaketa, hau da, haurraren jarrerak, zer nolako jokabideak dituen…behatuko ditu. Horrez gain, laguntza gisa, informazioa bilatuko du beste irakasleei galderak egiten, liburuetan informazioa bilatzen etab.
- Lehenengo pausua egin ondoren, Lehen Hezkuntzan dagoen aholkulariari deituko dio irakasleak eta ikusitakoa azalduko dio. Aholkularia gelara joango da umea behatzera.
- Jarraitzeko, gurasoekin kontaktuan jarrito dira eta behatutakoa azalduko diete. Horrela, informazioa trukatuko dute guztien artean, irakasleak gurasoei gelan ikusitakoa kontatuko dielako eta alderantziz, gurasoek etxeko jokabideak, jarrerak…kontatuko diotelako irakasleari. Diagnostikora iristeko eta eskolaz kanpoko laguntzak parte hartzeko, beharrezkoa izando da gurasoen baimena.
- Baimena izandakoan, Berritzeguneari deituko diote. Baina hau baino lehen, aholkuaria eta irakasle tutorearen artean ebaluazio psikopedagogikoa egingo dute.
- Ondoren, Berritzeguneko psikologoa gelan sartuko da irakasle tutore eta aholkulariarekin hitz egiteko, hau da, hauetaz informazioa lortzeko. Honekin batera, umea behatuko du eta galderak egingo dizkio.
- Amaitzeko, HPB-a duela zehazteko eta egiaztatzeko, diagnostiko psikopedagogikoa egingo da.
Hau guztia hobeto ulertzeko, hainbat terminoen
azalpena ematea garrantzitsua iruditzen zait:
- Hezkuntza Premia
Bereziak (HPB): Hezkuntza-premia bereziak, eskolatzearen aldi batean zehar edo
eskolatze osoan zehar, ez-gaitasun fisikoak edo psikikoak edo zentzumenen
ingurukoak izateagatik, jokabide-nahaste larriak izateagatik, aldekoak ez
diren kultur edo gizarte-egoeratan egoteagatik, epe luzeko gaixotasun bat
izateagatik edo goi-mailako gaitasun intelektualekin zerikusia duten
baldintza pertsonalak izateagatik jasotzen den hezkuntza-laguntza eta
hezkuntza-arreta bereziak dira.
- Aholkularia/kontsultorea: Irakasle-tutoreei eta irakasle-taldeari laguntza eta orientabidea
eskaintzen dio Hezkuntza Bereziari dagozkion gaietan. Hezkuntza Bereziko
espezialistak izaten dira.
- Ikastetxetik
kanpoko laguntza zerbitzuak: Ikastetxeetan bertan kokatzen ez diren
laguntza-zerbitzuak dira. Profesional anitzeko talde multiprofesionalak
dituzte eta lurraldeen edo autonomia erkidegoen araberako eremua dute.
Adibidez, Euskal Autonomia Erkidegoan Berritzeguneak dute izena eta
Nafarroan CREENA.
- Ebaluazio
psikopedagogikoa: Ebaluazio psikopedagogikoa irakaskuntzaren eta ikaskuntzaren
prozesuan esku hartzen duten elementuei buruzko informazio garrantzitsua
jasotzeko, aztertzeko eta baloratzeko prozesua da. Berorren helburua da
beren garapen pertsonal edo/eta akademikoan desegokitzeak dituzten edo
izan ditzaketen ikasleen HPBak identifikatzea, baita
curriculum-proposamenaren eta beharrezkoak izan litezkeen laguntza-moten
inguruko erabakiak oinarritzea eta zehaztea ere. Honakoetan oinarrituko
da: Curriculum-ebaluazio batean eta
Ikaslearen eta irakasleen eta ikaskideen arteko elkarreraginaren
behaketan. Horietan kontuan izango da eskolako eta familiako testuingurua.
No hay comentarios:
Publicar un comentario