martes, 23 de abril de 2013

HPB-aren diagnostikoa


Etorkizun batean irakasle tutore izango gara askok eta horregatik, ikasleren bat Hezkuntza Premia Bereziren bat izan ahal duelaren susmoa daukagunean, zer egin jakin beharko dugu. Aurreko sarreraren batean HPBari buruzko informazioa eman nuen eta hainbat kontzeptu argitu nituen. Gaurko honetan, jarraitu beharreko pausoak aipatuko ditut:

  1. Lehenik eta behin, irakasle tutoreak gelan egin beharko du behaketa, hau da, haurraren jarrerak, zer nolako jokabideak dituen…behatuko ditu. Horrez gain, laguntza gisa, informazioa bilatuko du beste irakasleei galderak egiten, liburuetan informazioa bilatzen etab.
  2. Lehenengo pausua egin ondoren, Lehen Hezkuntzan dagoen aholkulariari deituko dio irakasleak eta ikusitakoa azalduko dio. Aholkularia gelara joango da umea behatzera.
  3. Jarraitzeko, gurasoekin kontaktuan jarrito dira eta behatutakoa azalduko diete. Horrela, informazioa trukatuko dute guztien artean, irakasleak gurasoei gelan ikusitakoa kontatuko dielako eta alderantziz, gurasoek etxeko jokabideak, jarrerak…kontatuko diotelako irakasleari. Diagnostikora iristeko eta eskolaz kanpoko laguntzak parte hartzeko, beharrezkoa izando da gurasoen baimena.
  4. Baimena izandakoan, Berritzeguneari deituko diote. Baina hau baino lehen, aholkuaria eta irakasle tutorearen artean ebaluazio psikopedagogikoa egingo dute.
  5. Ondoren, Berritzeguneko psikologoa gelan sartuko da irakasle tutore eta aholkulariarekin hitz egiteko, hau da, hauetaz informazioa lortzeko. Honekin batera, umea behatuko du eta galderak egingo dizkio.
  6. Amaitzeko, HPB-a duela zehazteko eta egiaztatzeko, diagnostiko psikopedagogikoa egingo da.
Hau guztia hobeto ulertzeko, hainbat terminoen azalpena ematea garrantzitsua iruditzen zait:

  • Hezkuntza Premia Bereziak (HPB): Hezkuntza-premia bereziak, eskolatzearen aldi batean zehar edo eskolatze osoan zehar, ez-gaitasun fisikoak edo psikikoak edo zentzumenen ingurukoak izateagatik, jokabide-nahaste larriak izateagatik, aldekoak ez diren kultur edo gizarte-egoeratan egoteagatik, epe luzeko gaixotasun bat izateagatik edo goi-mailako gaitasun intelektualekin zerikusia duten baldintza pertsonalak izateagatik jasotzen den hezkuntza-laguntza eta hezkuntza-arreta bereziak dira.

  • Aholkularia/kontsultorea: Irakasle-tutoreei eta irakasle-taldeari laguntza eta orientabidea eskaintzen dio Hezkuntza Bereziari dagozkion gaietan. Hezkuntza Bereziko espezialistak izaten dira.

  • Ikastetxetik kanpoko laguntza zerbitzuak: Ikastetxeetan bertan kokatzen ez diren laguntza-zerbitzuak dira. Profesional anitzeko talde multiprofesionalak dituzte eta lurraldeen edo autonomia erkidegoen araberako eremua dute. Adibidez, Euskal Autonomia Erkidegoan Berritzeguneak dute izena eta Nafarroan CREENA.

  • Ebaluazio psikopedagogikoa: Ebaluazio psikopedagogikoa irakaskuntzaren eta ikaskuntzaren prozesuan esku hartzen duten elementuei buruzko informazio garrantzitsua jasotzeko, aztertzeko eta baloratzeko prozesua da. Berorren helburua da beren garapen pertsonal edo/eta akademikoan desegokitzeak dituzten edo izan ditzaketen ikasleen HPBak identifikatzea, baita curriculum-proposamenaren eta beharrezkoak izan litezkeen laguntza-moten inguruko erabakiak oinarritzea eta zehaztea ere. Honakoetan oinarrituko da: Curriculum-ebaluazio batean eta Ikaslearen eta irakasleen eta ikaskideen arteko elkarreraginaren behaketan. Horietan kontuan izango da eskolako eta familiako testuingurua.

No hay comentarios:

Publicar un comentario