Aurreko sarrerarekin
lotuta (HPB-aren diagnostikoa), laguntza
terminoa aipatu beharra dago. Gainera, gelan lantzen ibili gara termino honen
definizioa, funtzioak etab. Laguntza garapena, hezkuntza, interesa eta ongizate
pertsonala bultzatzen duten estrategia eta baliabideak dira. Horrela,
funtzionamendu pertsonala eta gaitasun intelektuala aberastuko da. Haur batek
beste pertsona gaituago baten laguntza edo beharra duenean eskeiniko diogu
laguntza indibiduala. Adibidez, haurra gauzak bakarrik egiteko zailtasunak
dituenean emango diogu laguntza indibiduala. “HPB-aren diagnostikoa”-ren
sarrerako 7.puntuan esan bezala, haur bat HPB-a
duela zehazteko eta egiaztatzeko, diagnostiko psikopedagogikoa egingo da. HPB-a
duen haur batek laguntza berezia behar du, eta askotan, gelatik atera behar da
ume hori laguntza berezi bat eskaintzeko.
Honako hauek dira eskaintzen dira laguntzak, bai eskola barrukoak eta
bai eskola kanpokoak:
- Ikastetxeko
laguntza zerbitzua: ikastetxeko aniztasun egoerari aurre egiteko irakasleei eta
ikasleei laguntza eskaintzea helburu duen zerbitzua da. Bertan Hezkuntza
Bereziko espezialistak aurki daitezke batik bat (PT eta aholkulariak).
- Aholkularia/Kontsultorea: Irakasle-tutoreei eta
irakasle-taldeari laguntza eta orientabidea eskaintzen dio Hezkunza
Bereziari dagozkion gaietan. Hezkuntza Bereziko espezialistak izaten dira.
- Orientatzailea: pedagogo, psikologo edo
psikopedagogoak dira eta normalean DBHn dihardute (nahiz eta ikastetxe
pribaturen batean HHn eta LHn ere jardun dezaketen). Beren zeregin nagusia
ikastetxeko irakasleei eta bereziki tutoreei aholkuak eskaintzea da,
horiek koordinatzea eta laguntzea. Eskola- eta lanbideorientazioari eta
orientazio pertsonalari dagokien zereginetan, ikaslearen
ikaskuntzazailtasunekin eta nortasunarekin zerikusia duten alderdien
inguruko eskuhartzearen plangintzan, aniztasunaren lanketan,
curriculum-egokitzapenetan eta e.a. parte hartzen du.
- Pedagogo
Terapeutikoa (PT): Irakasleen taldeko irakasle bat izan ohi da, Hezkuntza Bereziko
espezialista dena. Honakoak dira bere funtzioak: Hezkuntza-premia bereziak
dituzten ikasleekin banaka edo talde txikitan esku hartzea, gela arruntean
zein laguntza-gelan; curriculuma ebaluatzerakoan lankidetzan aritzea; curriculum-egokitzapen
indibidualak egiterakoan eta garatzerakoan lankidetzan aritzea; material
didaktikoak prestatzerakoan lankidetzan aritzea; familiekiko harremanetan
lankidetzan aritzea eta irakasleekin lankidetzan aritzea ikasleen
aniztasunari erantzuteko.
- Hezkuntza
Laguntzarako Espezialista: HPBak dituzten ikasleen laguntzaile/hezitzaile izaten
dira eta haiekin gela arruntean egon ohi dira. Ikasleek dituzten behar
zehatzei erantzuna ematen diete eta irakasleekin elkar-lanean dihardute.
- Ikastetxetik
kanpoko laguntza zerbitzuak: Ikastetxeetan bertan kokatzen ez diren
laguntza-zerbitzuak dira. Profesional anitzeko talde multiprofesionalak
dituzte eta lurraldeen edo autonomia erkidegoen araberako eremua dute.
Adibidez, Euskal Autonomia Erkidegoan Berritzeguneak dute izena eta
Nafarroan CREENA.
- Talde
Multiprofesionalak: Laguntza-zerbitzuetan parte hartzen duten profesional anitzen
taldeak dira (psikologoak, pedagogoak, logopedak, fisioterapeutak…). Diagnostiko
psikopedagogikoa, eskolatze-proposamena eta hezkuntza-premia bereziak
dituen ikaslearen jarraipena egitea dute helburu. Ikasle horien irakasleen
eta laguntzaileen aholkularitzaz eta orientabideaz ere arduratzen dira.
Talde horietako kide guztiek funtzio orokor eta funtzio espezialista bana
dute prestakuntza espezializatua jaso duten hainbat programatan.
- Laguntza
gela: Gela
arrunteko baliabideekin bakarrik erantzun ezin diren premiak dituzten
ikasleen eskolatzean laguntzeko bitartekoei egiten die erreferentzia. Gisa
horretako gelak ikastetxeetan bertan egon ohi dira. Ikasleei eskainiko
zaien arreta egindako HPBen analisiaren eta testuinguruaren ebaluazioaren
araberakoa izango da eta taldekakoa nahiz banakakoa izan daiteke, kasuen
arabera. Arreta laguntzagelaren espazioan eskaini daiteke edo gela
horretako irakaslea gela arruntera joan daiteke. Gela honetako irakasleak
prestakuntza hezkuntza bereziko espezialistak (PT) zango dira.
- Gela
egonkorra:
Ikastetxe arruntetan, zailtasun larriak izateagatik eta beharrezko
curriculum-egokitzapenak egin arren, curriculum arrunta ikaskideekin
elkarbanatu ezin duten edo gutxieneko zati batean bakarrik elkarbana
dezaketen ikasleei erantzuteko sortutako gelak dira. Autismoaren
espektroko nahasteak edo/eta adimen urritasunak dituzten ikasleak joan ohi
dira bertara.
- Hezkuntza
Bereziko Ikastetxeak: HPBak dituzten ikasleei, horien larritasunaren eta
iraunkortasunaren arabera, hezkuntza egokitua eskaintzea helburu duen
ikastetxea dugu. Normalean ikasleek ohiko ikastetxean zenbait ordu
igarotzen dituzte eta gero, hala behar izanez gero, posiblea da hezkuntza
bereziko ikastetxe batera joatea zenbait orduz.
- Ospitaleko
ikasgelak:
Ospitale-ikasgela batera joaten diren ikasleek lan-plan indibidual bat
izaten dute, egoera horretan arreta eskaintzen dioten ikasleek eta bere
ikastetxeko irakasleek egindakoa. Helburua ikaskuntza ikaslearen egoeraren
arabera programatzea da, bi inguruneetan egiten den lana koordinatuz.
Ospitaleko irakasleak PTak izaten dira.
No hay comentarios:
Publicar un comentario