jueves, 25 de abril de 2013

Kontsulta

     Gelan “laguntza” lantzen egon garen bitartean, nire taldeari “kontsulta” terminoa egokitu zaio. Testua irakurri ondoren, hainbat ideia nagusi atera ditugu ezaugarriei eta estrategiei dagokienez:

EZAUGARRIAK:

  • Ikasleen beharrak indibidual edo kliniko hutsa izatetik aski urrun dagoen ikuspegi batetik aztertu behar dira.
  • Ikaslea urritasunaren “errudun” bakar gisa hartzetik, ikaslea eta haren beharrak eskolak zeregin guztiz garrantzitsua duen marko ekologiko eta eskematikotik ikustera pasatu behar da.
  • Planteamendu instituzionalak eskolarekiko duen ikuspegia egiturazkoa da, kulturala baino gehiago.
  • Eskolak laguntza-departamentuen inguruan antolatzen du laguntza, eta bertan, lankideei lanerako jarraibideak ematen dizkien adituen aholku gisa jokatzen dute profesionales, eta erabakiak hartzearen gaineko kontrolari eusten diote.
  • Eredu honen atzean beti dago eskola bere Kabul ikasteko duen ezintasuna, eta ondorioz, bere burua hobetzeko laguntza-egituren ezinbesteko izaera esku hartzailea.
  • Eskolari ematen zaion laguntza da.
  • Laguntza-profesionalek erabakitzen dituzte helburuak, tratamenduak eta irakaskuntza-metodoak.

 LAGUNTZA ESTRATEGIAK:

  • Ameriketako Estatu Batuak dira eredu honen erreferentzia nagusia.
  • Ikuspegi instituzionala.
  • Adituen ardurapean daude.
  • Laguntza norabide bakarreko prozesu bihurtzen da, aholkulari lanak egiten dituzten pertsonak aditu rola hartzen dute, eta egin beharreko lana ebaluatu eta gainbegiratzen dute.
  • Eskolan zentratzen da horien esku-hartzea.
  • Ikasleei eta irakasleei, ikasgelei eta ikasle-taldeei laguntzeko departamentuak dira.

     Honez gain, aipatzekoa da testu honen egilea: María Ángeles Parrilla. Testu honetaz aparte, beste hainbat lan eginak ditu. Norbaiti berari buruz gehiago jakitea interesatzen bazaio, link honetan topatuko du informazio garrantzitsuena:




No hay comentarios:

Publicar un comentario